Főmenü:
Iskolánk sikeresen pályázott az Emberi Erőforrás Minisztériuma által meghirdetett EFOP-
A „Határon túli testvériskolai kapcsolat erősítése” című projekt elsődleges célcsoportja: a Sárospataki Tankerületi Központ Kántor Mihály Általános Iskolájába (Cigánd) járó, felső tagozatos diákok. Ezek a fiatalok az ország leghátrányosabb helyzetű járásában élnek, többségük nagyon szerény körülmények között. A projekt a testvériskolai kapcsolatok kiépítésével, a sokrétű fejlesztési foglalkozásokkal, szabadidős és tanulmányi egész napos programokkal, táborozással próbál segédkezet nyújtani a gyerekeknek, s másodlagos célcsoportként a szüleiknek, családtagjaiknak. A testvériskolai együttműködést a Szlovák Köztársaság területén működő Základná škola s yučovacím jazykom maďarským – Alapiskola, Biel-
A pályázati felhívás által megjelölt tematikák közül az alábbiakat valósítjuk meg:
• Biztonságos internethasználat
• Az egészséges életmód fontosságának kérdése
• Alkohol-
A projekt tevékenységei:
1. Honismereti szakkör
2. Egészséges életmód kör
3. Szermentes szervezet (alkohol-
4. Felhő klub
• Heti rendszerességű tantárgyi fejlesztés 4 tantárgy feldolgozásával:
1. Történelem: magyar történelem helyi vonatkozásai
2. Matematika: letisztult logikai gondolkodás fejlesztése
3. Magyar: helyi különlegességek a magyar irodalomban
4. Biológia: az egészséges és szermentes életmód
• Heti rendszerességű angol és német nyelvi fejlesztés
• Személyes találkozók a Bélyi (SK) testvériskolával összesen 6 alkalommal
• Egész napos iskolán kívüli tanulmányi programok összesen 10 alkalommal
• Három részes előadássorozat a kiválasztott tematikák szerint
• Nyári bentlakásos tábor 1 alkalommal 4 nap 3 éjszaka időtartamban
• Közös honlap kialakítása és működtetése
A projektbe 50 felső tagozatos gyereket vonunk be, 74%-
váltják egymást az adott tematikáknál és fejlesztőknél negyedévente.
A projektet 1 projektmenedzser, 1 pénzügyi vezető, 1 szakmai vezető, 12 szakmai megvalósító (fejlesztő tanár), 1 programszervező adminisztrátor és 1 önkéntes szülő valósítja meg.
A projekt során történő fejlesztő jellegű foglalkozások alapelvei és általános módszertana:
• a módszertanok alapelve a játékosság, játszva tanulás
• a beavatkozások célja a személyiségközpontú fejlesztés
• a tematikák feldolgozása során fejlesztésre szoruló területeket érintünk
• a „mindenki tehetséges valamiben” elve áthatja a projekt tevékenységeit
• a szülőket a lehető legnagyobb mértékben bevonjuk a megvalósításba
• a gyerekek jussanak el olyan környékbeli kulturális emlékhelyekre és intézményekbe, melyekre a projekt hiányában nem lenne lehetőségük
• a projekt segítsen a matematika-
A projekt célja, hogy a testvériskolai együttműködés keretében olyan fejlesztésekhez jussanak hozzá tanulóink, melyek elősegítik kora felnőttkori érvényesülésüket. A fejlesztések hatására változik a gyerekek és optimális esetben szüleik hozzáállása is a tanulmányokhoz, az önfejlesztéshez. A program szerteágazó tevékenységei érintik szinte az egész történelmi Bodrogköz területét, így jól látható lesz a projekt a térség lakosai számára is. Az iskolák közötti együttműködés hosszú távon fennmarad majd, hiszen volt már korábban együttműködés, s a kapcsolat a projekt által megerősödik. A gyerekek
alapkompetencia, valamint szociális kompetencia fejlesztése hosszú távon hozzájárul a munkaerőpiac fejlődéséhez. Azok az ismeretek, amelyeket a fejlesztések során elsajátítanak, hozzásegíti őket a rugalmas hozzáálláshoz a majdani munkakeresés időszakában. Akár komoly baráti kapcsolatok is kialakulhatnak a projekt alatt, ami további lehetőségeket nyit meg, hiszen könnyen lehet a munkalehetőségek minimális szintje mellett, a határon túlról jön egy jó ötlet: hol érdemes elhelyezkedni. A projekt megvalósítása alatt kialakítunk és karbantartunk a gyerekekkel közösen egy weboldalt, mely a folyamatos frissülésnek köszönhetően beszámol majd az aktuális projekteseményekről. A honlap egyrészt jó felület arra, hogy a térség lakói számára követhető legyen a projekt, másrészt kiváló lehetőség arra, hogy a program befejezését követően, további tartalmakkal bővítve, a projekt eszmeiségének fenntartását biztosítsa.
A projekt 2017. november 1.
A program során a két iskola tanulói meglátogatják a testvériskolát. Az első találkozóra 2017 decemberében került sor, amikor a bélyi iskolások látogattak Cigándra.
Események:
2017. december A bélyi tanulók látogatása a cigándi iskolában. A bélyi tanulók megnézék a cigándi iskolát és a települést. Megnézték az iskola tantermeit és a tanítási órákba is betekintést nyertek. Ezután a cigándi Múzeumportára látogattak el.
2018. május 25. A cigándi tanulók látogatása a bélyi iskolában. A cigándi tanulók megnézték a helyi alapiskolát, betekintést nyerhettek a tanórákra. Utána megnézték a környék települések látnivalóit is.
2018. október A bélyi tanulók látogatása. A bélyi tanulók a cigándi múzeumportán találkoztak a következő találkozás alkalmával. Utána kézműves foglalkozásokon vettek részt és megtekinteték az interaktív kiállításokat is.
2019. május 30-